Ettevõte on Soomes, aga raamatupidamine?
01/10/2023Millega arvestada jõulude ja aastavahetuse eel ettevõtte raamatupidamises?
16/11/2023Kuidas olla kliendi jaoks usaldusväärsem?
Tänapäeval taandub kogu suhtlus usaldusele, koostöölevalmidusele ja kvaliteedile.
Nii ka tööalastes vestlustes ning kliendisuhetes. See tähendab, et püsivaks koostööks on vaja olla piisavalt läbipaistva tegevusega ja avatud. Kuidas aga olla kliendi jaoks usaldusväärsem, et uusi suhteid luua ja olemasolevaid hoida?
Esimene oluline aspekt on mainekujundus.
Inimestena teeme ju otsuseid paljuski emotsioonide najalt. Kui ettevõtte maine on positiivne, on kliendil usku, et tema ostetud toode või teenus on samuti hea ning tehtud õige eesmärgiga. Selleks proovige ettevõttena vältida päevakajalistel teemadel seisukohtade võtmist ning tegutsege põhieesmärgiväliselt silmas pidades kliendi enda huvisid – sponsoreerides näiteks üritusi või tehes annetusi mõelge sellele, mis kõnetab Teid ja Teie klienti.
Läbipaistev tegevus aitab kliendis tekitada kindlustunnet.
Läbipaistvus on tõene teave inforegistris (töötajad, makstud maksud jm), tegutsemise tagataust (töötajate tutvustamine, mingite otsuste tagamaad jm) ja murekohtadest ausalt rääkimine. Klient teab nii, et mingit salatsemist pole ja austab rohkem ettevõtet ning selle inimesi. Külastasin hiljuti näiteks kohvikut, millel oli kassa juures silt: “Sularahas makstes toetad meid, kaardiga makstes panka,” mis väikese huumorina võib kõlada küll hästi, kuid usaldusväärset pole selles midagi.
(Viisakas) suhtlus on kõige aluseks.
Nii ka ärimaailmas. Räägi oma klientidega, küsi nende arvamust ja tagasisidet, hinda neid ja nende soove. Sest lõppude lõpuks on nemad need, kes Sinu toodet või teenust ostavad.
Ära püüa oma klienti petta.
Tee kvaliteetset asja ja küsi õiglast hinda. Kui klient tunneb, et on pidanud maksma rohkem, kui asi väärt on, siis uuesti ostma ta üldjuhul ei tule. Seega pigem anna talle kvaliteetsemat või suuremas mahus, kui ta oodata oskab.
Sinu kliendid (ja koostööpartnerid) hindavad Sind, kui Sina oled aus. Tegutse läbipaistvalt, suhtle ja saavuta seeläbi aina kõrgemaid sihte.
Et rahaliselt puhast joont hoida, kirjuta julgelt www.five.ee ja aitame Sinu ettevõtte eesmärke täita.